Showing posts with label Recept. Show all posts
Showing posts with label Recept. Show all posts

Tuesday, September 27, 2011

Kipwraps

Kipwraps

Je neemt voor voldoende personen kip.
Snijd de kip in blokjes van ongeveer 1x1cm
Kruid de kipblokjes rijkelijk met kipkruiden.
Bak of wok de kip in olijfolie.

Ondertussen was en snijd je een stuk komkommer (naar behoefte)
In kleine blokjes.

De saus is een honing-knoflooksaus homemade by me.
Je schept 3 eetlepels mayonaise in een kommetje doet daar ong. ¼ zakje aïoli dipsaus bij de zakjes waar je normaal dipsaus voor chips maakt.
Wil je het pittiger doe je er meer in.
Daarbij doe je een flinke eetlepel honing en dan meng je alles door elkaar en heb je een lekker sausje.

Hoe maak je de wraps:
Je doet de wraps even 35 seconden in de magnetron
Je besmeert ze met de saus en daarna de kip en de komkommer erop.
Dan rol je de wrap op als een (schone) luier ;)

Eet smakelijk!!

Je kunt het uitbreiden met evt. patat, gebakken aardappeltjes, of nog een lekkere extra salade.

 


Thursday, December 2, 2010

Inge brokken oftewel Arretjescake

Vandaag eens een lekker recept, ik vind het écht een vrouwending maar ook mannen mogen gewoon mee eten natuurlijk.
Het heet arretjescake ( een heel oud recept, mij is ooit verteld dat het van oorsprong uit Drenthe komt) maar door een speciale gelegenheid door anderen omgedoopt tot Ingebrokken.

200 gr biscuitjes (pally biscuit)
200 gr witte basterdsuiker
200 gr roomboter
1 ei
35 gr cacao

Je breekt de biscuit in stukjes.
Zet alvast de roomboter heel zachtjes op, niet laten borrelen of koken.
Je doet de basterdsuiker & cacao droog door de biscuit heen.
Daarna het ei en als de boter gesmolten is erdoor.

Dan wordt het een heerlijk ruikende smurrie.
mmmmm ruik je het al?
Dit doe je in een bakblik, kan een gewone vierkante zijn maar natuurlijk kun je het ook in een leuke vorm
doen, zoals een hart bijv, je kunt het ook op een platte bakplaat doen en als het in de koelkast na een nacht hard is uitsteken met leuke vormpjes...
Spierballen kweken ;))

Ik wens jullie veel smikkelplezier...

Fijne avond
Liefs Inge...