Showing posts with label Give Away. Show all posts
Showing posts with label Give Away. Show all posts

Thursday, February 23, 2012

Even een update-tje van het een en ander

Poeh hé, ik heb nog zoveel dingen die ik wil laten zien of wil vertellen, waar zal ik eens beginnen.
Ik begin gewoon met het meest recente en wandel zo terug naar het oudste nieuws.

Gister had de TNT een pakketje voor mij afgeleverd bij de buurvrouw en die heb ik vanmorgen om 8 uur bij haar opgehaald (ja sorry, kon niet langer wachten en ik wist dat ze toch wel aangekleed zou zijn)
In het pakje zat de give away die ik bij Sonja gewonnen had, bij het open maken van het doosje kwam er meteen al een heerlijke kaneelgeur op me af.
Moet je nou toch eens kijken hoe mooi Sonja het heeft ingepakt! 
Snel mijn camera gepakt, een foto gemaakt en toen kon het uitpak feestje beginnen.
















Dit zat allemaal in die mooie verwen pakjes!!!
Een geurzakje, een hart, een zakje met een zeepje erin een nostalgische knijper met een mooi kantje erom, een lief kaartje en als extra verrassing een mooi speldenmapje. En al deze spulletjes heeft ze helemaal zelf gemaakt, zo leuk!
Sonja, ontzettend bedankt voor al deze mooie cadeautjes en als mijn arm weer een beetje mee wil werken ga ik ze op mijn slaapkamer een mooi plaatsje geven.
















Gister mocht ik op controle in het ziekenhuis.
Eerst mocht ik naar de gipskamer waar ze mijn elleboog onderzochten en omdat ik aangaf dat mijn pols meer pijn deed dan mijn elleboog mocht ik weer naar de röntgenafdeling om zowel een foto van mijn pols als van mijn elleboog te laten maken.
Daarna mocht ik weer terug naar de gipskamer waar ze de foto's beoordeelde.
Over mijn elleboog waren ze zeer tevreden, het bot zat nog keurig op zijn plaats en er waren al nieuwe botcellen zichtbaar maar in mijn pols bleek ook nog een scheurtje te zitten. Fijne hé, daar laten ze je dan een hele week mee lopen Vorige week had ik dat ook al aangegeven en toen vonden ze het niet nodig om daar ook naar te kijken volgens hun was mijn pols alleen gekneusd, nou niet dus.
Maar het goede nieuws was dat ook het breukje in mijn pols goed op elkaar stond en ook daar al nieuwe botcellen te zien waren. Nu heb ik alleen nog een soort steunkous om mijn arm en dat voelt wel lekker eigenlijk.

Oh en de foto hier onder zijn niet mijn vingers hoor, de dame die vorige week mijn elleboog op de foto zette weigerde toen al om ook een foto van mijn pols  te maken dus hier zullen ze in het ziekenhuis zeker niet aan mee werken.













Eind vorig jaar bestelde we een nieuwe salontafel bij de saense sjans en we kregen twee weken geleden van José een berichtje dat hij geleverd was dus die hebben we laatst ook even opgehaald. Het is het zelfde model als onze eettafel alleen deze tafel heeft een iets gladder blad.
Onder onze vorige salontafel lag altijd een groot woonkussen voor de katten maar die stond niet meer zo mooi onder deze tafel daarom heb ik daar nu maar een mandje voor ze neergezet.
















Herinnert u zich deze noggggg!!!!
Deze stoelen zijn wel iets ouder dan die jingle van Veronica, maar het komt wel zo ongeveer op het zelfde neer haha.
Ergens in mei 2011 gekochten we deze (4) stoelen bij de West Friese beurs in Oosterblokker met het plan om ze zelf wel even opnieuw te bekleden.
















Heel enthousiast begonnen we met het kaal halen van de stoelen en ook het schilderen was zo gebeurt. Daarna bleek dat ook de banden vervangen moesten worden en ook dat hebben we zelf nog gedaan, vervolgens gebeurde er helemaal niets meer. 
Ja ... ze verhuisde naar boven waar ze uiteindelijk ook ongelofelijk in de weg stonden.
Op een gegeven moment besloot ik te gaan googlen en vond ik via MP een dame die stofferen als bijbaantje heeft en ze woont ook nog in de zelfde plaats als ons.
Binnen een week had ze de stoelen alle vier klaar en ze werden nog thuis gebracht ook en dat alles voor een heel vriendelijk prijsje.

En zo is het eetkamer setje weer helemaal compleet

En dan hebben we nog onze kamer bewoonster...
Romy is nu helemaal over, alle muren zijn inmiddels opnieuw gesaust en afgelopen weekend hebben we de laatste spullen heen gebracht, nu is het nog een kwestie van leuk inrichten.
Haar woonkamer is 23,5 vierkante meter en haar slaapkamer 2.20x3.00m, het is niet groot maar ze heeft het daar ontzettend naar haar zin en ook de drie boven buurmannen zijn heel vriendelijk voor haar.
De foto's hieronder heb ik op de avond van de sleuteloverdracht gemaakt.
















Dit is haar mini slaapkamertje.
Het raam wat je ziet is een nutteloos geval, daar achter zit namelijk de keuken. 

Nou dit was het wel weer even voor vandaag, de rest komt een andere keer wel weer. Ik ga mijn arm weer even laten rusten.
Morgen nog één dag werken en dan heb ik lekker een week vrij.

Ik kon trouwens geen bericht plaatsen via Windows internet Explorer en ben daarom tijdelijk maar weer overgestapt op Mozilla Firefox. Heel irritant omdat je letters er bij Mozilla zo raar uitzien.
Kunnen jullie vandaag ook geen bericht plaatsen via Windows of ben ik nu de enige?

Alvast een heel fijn weekend!

Thursday, February 16, 2012

Heb ik weer deel 2

De paarse plekken van mijn bevriezingsverschijnselen op mijn boven benen zijn nog niet verdwenen of ik heb het volgende alweer.
Dinsdagochtend fietste ik naar mijn werk en dacht dat het qua gladheid wel mee viel, ik ontweek alle ijsplakken en glimmende plekken en kon lekker door fietsen. Zelfs het stoplicht stond op groen en ik trapte net even iets harder om hem nog te halen.
Niet dus, ik ging plat op mijn ... het was toch iets gladder dan ik dacht.
Uiteraard niemand die je even onder je fiets vandaan pulkt, dus weer op gekrabbeld en gewacht bij het inmiddels rode stoplicht en daarna mijn tochtje weer voortgezet maar al snel merkte ik dat ik mijn linkerarm niet echt lekker meer kon gebruiken zonder daar enorme pijnscheuten in te krijgen.
Nou ja en om een lang verhaal kort te maken...
Eind van de ochtend toch maar even langs de huisarts die me weer doorstuurde naar het ziekenhuis daar bleek dus mijn elleboog gebroken te zijn.
Heb ik weer! 
Gelukkig is het een mooie rechte breuk, volgende week mag ik opnieuw op de foto als alles nog steeds goed zit dan hoef ik alleen een mitella om en anders gaan ze het operatief vast zetten. 
Zit ik daar bij de EHBO te wachten krijg ik een smsje van mijn zus met een berichtje dat zij ook haar arm gebroken heeft haha een lekker stel meiden hebben mijn ouders.


















Maar 's avonds maakte Sonja mijn hele dag weer goed.
Tussen de reacties op mijn blog las ik een berichtje van Sonja dat ik even op haar blog moest kijken, bleek ik haar super leuke, snoezige, zelf gemaakte give away gewonnen te hebben!
Hartstikke leuk natuurlijk en helemaal op het juiste moment want ik kon wel een oppeppertje gebruiken en deze spullen passen natuurlijk helemaal perfect in onze nieuwe slaapkamer.
Lieve Sonja nogmaals bedankt!!!

Naar aanleiding van de oproep van Mirjam om mutsjes voor baby's in Nepal te breien heb ik er drie gemaakt, de vierde staat nog op de pen maar breien lukt nu even niet meer.
De kleuren op deze foto kloppen niet helemaal, de middelste is knal roze en de laatste is lila. Foto's maken met één hand gaat niet echt lekker.
















Ik heb wel al ontdekt dat ik met één hand kan haken, met links kan ik nog net het haakwerkje vasthouden en met rechts doe ik de rest.
Op verschillende blog's kwam ik van die leuke granny squares tegen en nou kan ik wel haken maar dit heb ik nog nooit geprobeerd.
Van Tosca kreeg ik een bestand met een duidelijk stap voor stap beschrijving hoe je een granny moet haken maar ik viel al snel als een blok voor de granny square van Jeanet
Het patroon heb ik zo'n beetje 8x doorgelezen en daarna was er volgens mij nog steeds heel duidelijk een vraagteken boven mijn hoofd te zien, stokjes, dubbele stokjes en zelfs drie dubbele stokjes???
Gelukkig bestaat er nog zoiets als You tube, daar vond ik filmpjes met een duidelijke uitleg.
Het is niet het makkelijkste patroon maar wel het leukste en waarom zou ik makkelijk doen als het ook moeilijk kan tenslotte!


















Thursday, December 15, 2011

Stilte na de storm

Als eerste wil ik iedereen bedanken die mee heeft gedaan aan mijn give away.
Dank jullie wel ook voor alle lieve reacties op mijn vorige post, ik vind het echt heel fijn dat jullie begrepen dat ik de uitslag op deze manier deed.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

De rust bij mij en in mij is weer enigzins terug gekeerd.


Alle verjaardagen voor dit jaar zijn geweest.
De kerstboom staat en de cadeautjes liggen klaar.
(een kerstboom fotograferen is echt geen doen, je krijgt hem nooit mooi op de foto)
Meneer en mevrouw uil hebben een mooi plekje gekregen zodat ze onze vervelende katten in de gaten kunnen houden.

Ook de rest van de woonkamer heb ik een kerstsfeer gebracht.

















Deze kerst schoentjes maakte ik vorig jaar naar een voorbeeld van Gepke.
Op haar site staat de tutorial onder de categorie *"Hobby" dan onderaan *"werkbeschrijvingen" aan klikken en dan bij *"kerstsok van wit vilt"vind je de uitgebreide uitleg. Zelf heb ik het model van de sok ietsjes aangepast.

 Ook op tafel heb ik nog wat kersterige dingetjes gezet.


 En mijn takje heb ik ook weer boven de spiegel gehangen.


 Boven de bank een paar waxklokjes en kerstbalhangertjes.


In de keuken heb ik mijn wildkroon omgetovert tot kerstkroon.

Alle kerstkaarten zijn geschreven en gepost.
De kerstverwenpakketten voor de vriendin van Peet en voor Carla zijn de deur uit.
Nog wat geurzakjes gemaakt voor familie en vriendinnen naar een voorbeeld van Sonja.

En afgelopen zondag hebben we dit snoeperige mini biedermeierkastje opgehaald die ik kocht via MP.
Hij is maar 59 cm hoog en 51 cm breed en komt naast de bank te staan als opbergplaats voor tijdschriften enz. Zo naast zijn grote broer kan je past echt goed zien hoe klein hij is.
Vanmiddag heeft mijn man heb in de grondverf gezet, durf het bijna niet te zeggen maar hij wordt ook wit.

Nog een dagje werken en het is weer weekend!!!
Heerlijk...
Ik heb nog wat zelfmaak kerst ideetjes klaar liggen, denk dat ik daar maar mee aan de slag ga.

Saturday, December 10, 2011

Uitslag Give Away

kerst give away 2011Ik zou deze give away eigenlijk tot en met de 14e houden maar ik heb besloten om het kiezen van een winnaar dit keer anders te gaan doen.
De random nummer generator laat ik links liggen, ook mijn gezinsleden en huisdieren hoeven dit keer niet te helpen.

Ik heb vandaag besloten om met mijn gevoel te kiezen wie pakket thuis gestuurd krijgt en daarom besloot ik om vervroegt deze give away te beëindigen.

Peet van Fort Lapin schreef mij dit namelijk als reactie:

Hey Sas

Wat een heerlijk pakket zeg!!
Nou denk ik dat mocht ik het winnen dat ik het mijn vriendin ga geven, zij heeft vanaf volgende week geen werk meer(en is alleen met haar dochter dus kostwinner) en haar moeder is pas overleden..dus ik zou er een verwen je vriendinpakket van maken!

En dat vind ik zo lief... niet voor jezelf iets willen winnen maar voor een ander die het niet makkelijk heeft. Het idee past ook helemaal bij de kerstgedachte.

Peet ik stuur het pakket naar je toe en ik weet zeker dat jij er voor zal zorgen dat het bij je vriendin terecht komt.

En ik besloot ook om voor nog een blogster een verwen pakje te maken. In dat pakketje zitten weer andere verwen dingetjes.
Die gene is Carla van de blog Scraps and more stuff.
Ik gun haar zo een momentje voor zichzelf.
Carla staat altijd voor iedereen klaar, ze heeft het druk met haar dochters en kleindochter en ook op haar werk heeft het de afgelopen jaar niet mee gezeten. Door alles bij elkaar loopt ze haar eigen benen voorbij.
Gelukkig heeft ze nu even voor haarzelf gekozen en ik hoop dat ze dit pakketje daar goed bij kan gebruiken.
Carla, wil je mij je adres even doormailen dan stuur ik het pakje zo snel mogelijk naar je toe.

Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot door het op deze manier te doen en ik weet dat er meerdere mensen die op dit moment een moeilijke tijd hebben maar dit was wat mijn hart me ingaf.

Nu ga ik snel in de woonkamer aan de slag, ik heb eindelijk genoeg moed verzameld op de kerstboom te gaan versieren.
De boom en de dozen staan al op mij te wachten.

Het is de bedoeling dat onze boom een beetje gaat lijken op de boom hieronder die ik bij Intratuin fotografeerde.10-12-11

O ja en morgen ga ik nog een aller schattigst mini biedermeierkastje ophalen die ik via MP gekocht hebt. (wordt vervolgt)

F5226A45D5689F3132EDD6BB9A3B681E

Monday, December 5, 2011

Kerst-Give away

Tijdens het kopen van de sint en kerst cadeau's verdwenen er zomaar wat extra dingetjes in mijn winkel mandje die ik graag cadeau wil geven als blijk van waardering voor al jullie lieve reactie's en bezoekjes.
December is tenslotte de cadeautjes maand en iets weg geven is natuurlijk altijd leuk.


Wat zit er in het pakket:
Deel 1 en 2 van Daphne's Diary,
Kerstballetjes om in de kerststemming te komen,
Een paar lichtjes voor de sfeer,
Iets om op te drinken,
En wat lekkers voor daarbij.
Eigenlijk dus gewoon het dienblad met alles erop en de twee tijdschriften bij elkaar.

Wil jij dit "momentje voor jezelf kerstpakket" winnen doe dan gezellig mee!
Laat een reactie achter onder deze post en geef aan dat je mee wilt doen.
Natuurlijk vind ik het leuk als je volger bent of wordt maar dat is niet noodzakelijk.
Ook een foto met link op je blog mag maar hoeft niet. (zonder eigen blog mag je natuurlijk ook mee doen)
Je kan je eventueel ook via de mail aanmelden (sldewinter@planet.nl)

Deze Kerst- Give away loopt tot en met 14 dec, de winnaar heeft dan het pakket nog voor de kerst in huis.


Thursday, October 27, 2011

Weekje Brabant

We zijn weer terug van een (klein) weekje Noord Brabant.
Vier dames, twee dametjes en en jonge man in een kleine één gezins woning, dat is een beetje passen en meten maar wel oer gezellig.
Dit keer hoefde we niet met de bus en de trein heen omdat de zoon van mijn vriendin ook mee ging, hij is 18 en heeft net zijn rijbewijs gehaald en meteen een auto gekocht. Dit was de eerste keer dat hij zo'n eind moest rijden en dat dan ook nog met een stel kwekkende dames in zijn auto, nou mijn petje af hoor, als een volleerd chauffeur reed hij ons heen en terug.

Eigenlijk hebben we zo'n beetje het zelfde als de vorige keer toen we in Brabant waren gedaan.
Woensdagmiddag het dorp onveilig gemaakt.
Op donderdag zijn we naar het piep kleine winkeltje van Ge-We hobby in Nederhemert geweest om onze voorraad scrapspullen weer aan te vullen.
Op vrijdag maar weer naar Heusden, een van ons was daar nog nooit geweest en het blijft gewoon een heel mooi stadje om rond te wandelen.






Zaterdag winkelen in Den Bosch, wat een drukte daar zeg! maar wel leuke kleren gekocht.
Mocht je eens in Den Bosch zijn ga dan ook even kijken bij snoeperij Tum Tum in de Ridderstraat daar hangen de muren en het plafond vol met de mooiste chocolademallen.




(alle foto's van snoeperij Tum Tum  van het www)

En op zondag was het weer tijd om naar huis te gaan en dat was ook helemaal geen straf omdat mijn man me door de telefoon al vertelde dat er een pakket met mijn naam erop bezorgd was dus ik was reuze nieuwsgierig.
Nou wist ik al dat Gerrie de give away die ik bij haar won verzonden had maar dat er zo veel leuks in het pakket zat wist ik nog niet.
Het was nog veel meer als dat ze op de foto van haar give away had laten zien en het rook allemaal zo lekker!!!
Leuk detail... op het kleine flesje staat de naam van haar blog.
Gerrie nogmaals hartelijk bedankt, wat heb je er een werk van gemaakt, prachtig gewoon!!!



De herfstvakantie is weer voorbij, kind is weer naar school en ik heb er ook al weer twee werkdagen op zitten. Het gewone leven gaat weer verder en zo hoort het ook.

Voor iedereen die nu nog vakantie heeft "geniet ervan" en voor de anderen die nog moeten werken... "het is bijna weekend, Yes"



Tuesday, October 18, 2011

Pikant corsetzakje en een give away gewonnen

Dat ik fan ben van de creaties van Loesje (Nelleke) zal inmiddels niemand ontgaan zijn denk ik.
Gisteravond om half 11 zag ik dat ze weer een nieuwe "Zo maak je het" post op haar tutorialblog had staan en ik kon alleen maar denken... "Ooow waarom zit er nou hele nacht tussen voordat ik er aan kan beginnen".
Ik was meteen weer helemaal weg van het corsetzakje en ben vandaag dan ook meteen begonnen en na iets meer dan een uur was hij klaar.
Kon alleen niet van die corsetklipjes vinden in mijn naaidoos daarom heb ik er maar zolang twee bretelklips aan vast gemaakt. Deze zijn nog van mijn opa geweest die droeg zolang als ik me kan herinneren altijd van die grijze bretels over zijn dikke buik.
Als ik weer naar mijn moeder ga zal ik eens tussen haar naaispullen gaan neuzen daar vind ik vast nog wel een paar echte corsetklipjes.
Nelleke bedankt weer voor het leuke idee!

De bovenkant van het patroon heb ik ietsje aangepast aan het model van het klerenhangertje. 

En nou ontdekte ik gisteravond laat ook nog eens dat ik deze super leuke give away bij Gerrie van Cozy home gewonnen heb, wat een bofbips ben ik toch weer!
En dan zal je altijd net zien... wilde ik mijn adres doormailen krijg ik telkens een foutmelding als ik op mijn outlook klik maar ik geloof dat het me nu toch nog gelukt is op een mail te sturen.
Gerrie alvast bedankt en Kevin natuurlijk ook omdat hij mijn lootje uit de terrine trok.


Bij ons hier is gister de herfstvakantie begonnen en na een beetje onderhandelen op mijn werk is het me gelukt om een weekje vrij te krijgen.
Nou was het alweer heel lang geleden dat ik bij mijn vriendin in Brabant ben geweest dus gaan mijn dochter en ik daar morgen voor een paar dagen heen.
Zoals gewoonlijk neem ik weer iets zelfgemaakts voor haar mee en dit keer is het een kaarsendoosje geworden, ik hoop dat ze hem leuk vind!

Dit engelenplaatje heb ik gebruikt voor het achterdeel, alleen heb ik de kleur iets aan het papier van Pion design aangepast.

En speciaal voor de gene die nog wil gaan stoeien met een afdrukje föhnen op een kaars... dit was de afbeelding die ik wilde gaan gebruiken, als ik weer terug ben uit Brabant ga ik het proberen met servetjes, misschien dat me dat beter afgaat.
Nu ga ik snel nog even mijn logeertas inpakken.
Tot volgende week!