Showing posts with label Nostalgische afbeelding. Show all posts
Showing posts with label Nostalgische afbeelding. Show all posts

Sunday, March 25, 2012

Zonnige zondag

Ik was ondanks dat de klok een uur vooruit ging vanmorgen al weer vroeg uit bed.
Gisteravond zijn we uit eten geweest bij de Griek en ik slaap altijd een beetje rommelig met een te volle buik, om half 7 (nieuwe tijd)  was ik al weer wakker en om 7 uur besloot ik mijn bed maar te verlaten.
Maar wat is het dan heerlijk rustig zo vroeg in ochtend met alleen de katten om me heen en man en kind nog op één oor.
Ik had lekker even de verwarming aangezet en met een kop thee, een kommetje yoghurt met muesli en de nieuwste Jdl vermaakte ik me prima.

Ik wil jullie nog even bedanken voor het meedenken over het wel of niet schilderen van mijn vitrine kastje. Voorlopig laat ik hem gewoon nog zoals hij is, schilderen kan idd altijd nog. Het glas kan er uit gehaald worden en dan is het een heel simpel karweitje.
Ik heb er paas chocolade mallen, zelf beplakte eieren en een Jdl paaskaart die ik bij de Brocante webshop kocht in gezet. 

















Nog even een kiekje van dichtbij.

















Omdat ik toch zo vroeg wakker was had ik mooi de tijd om wat paas dingetjes neer te zetten. Hoelang het blijft staan weet ik ik niet, ik werd namelijk nauwlettend in de gaten gehouden door mijn katten.


















Vorig jaar maakte ik ook zo'n schaaltje met eitjes en een paar vogeltjes, ik vond dat toen wel leuk staan en daarom besloot ik om het dit jaar weer te maken. Alleen miste ik toen op een gegeven moment twee vogels... uitgevlogen misschien???


















Onze dikke kip mocht ook weer uit zijn winterverblijf.
Ik heb me suf gezocht naar een mooie witte krans die niet te dicht gevlochten was, en het juiste formaat had.
Zoals je kan zien is mijn missie niet helemaal geslaagd....  of de krans is te klein of de kip is te dik.

















Woensdag was ik bij het tuincentrum en daar vond ik deze mooie (kersen?) bloesem takken, ik had ze wel al in het water gezet maar aan versieren was ik nog niet toe gekomen.
De witte bloemetjes beginnen zelfs al uit te komen.
Twee jaar geleden maakte ik de eitjes met ranonkels en viburnum erin en ook de vogeltjes naar een idee van Elly en vorig jaar maakte ik de vlindertjes die je toen op heel veel blogs tegenkwam.

Na het versieren bleef er alleen nog een nep bloesem-sliert over die heb ik maar onder een stolpje geplaatst met een paas afbeelding ernaast.
Mocht je dit plaatje ook willen gebruiken dat kan je hem hier mee nemen.

Een half uurtje... slechts een miezerig klein half uurtje is het maar goed gegaan voordat ik mijn paasschaaltje alweer weg kon halen ... zucht...


















Afgelopen woensdag en donderdag was ik al ontzettend actief geweest in de tuin.
Vegen, groene aanslag verwijderaar op de tegels spuiten de volgende dag weer vegen.
Snoeien, harken en mijn tuinkast veranderen.
Poeh hé wat een werk allemaal, bij dit soort klusjes merk ik nog wel dat mijn arm nog niet helemaal goed is, maar ja ik heb nog even om me heen gekeken maar zag even niemand die het van me over kon nemen haha.
Gelukkig gaat het steeds beter met mijn arm en kan ik hem zelfs alweer een beetje strekken terwijl de arts me vertelde dat ik dat waarschijnlijk nooit meer zou kunnen, alleen mijn pols blijft een beetje zeuren.
Terwijl ik zo lekker in de tuin bezig was bedacht ik dat ik de schuur grijs wilde hebben, gelukkig was mijn man het daar mee eens en zijn we vanmiddag maar aan het schilderen gegaan. Dat wil zeggen, John en ik gingen bij de bouwmarkt beits halen en John + dochter gingen schilderen.
Ik deed ook wat hoor! Ik heb niet alleen maar zitten kijken haha. Ik heb allemaal nieuwe planten in potten gezet, de schouders  van mijn twee harde werkers ingesmeerd met zonnebrandcrème en uiteraard gezorgd voor koffie en frisdrank.
En ik heb genoten... echt heel erg genoten van dit mooie weer en dan te bedenken dat het nog maar eind maart is.






Monday, January 2, 2012

Happy New Year!!!


Ik heb gisteravond wel jullie mooie, lieve en welgemeende nieuwjaars wensen gelezen maar heb nog geen tijd gehad om iedereen persoonlijk een gelukkig nieuwjaar toe te wensen.
Daarom doe ik het nu deze post.

Lieve allemaal,
Ik wil jullie bedanken voor alle mooie posten die jullie afgelopen jaar schreven, alle goede ideeën en tips die jullie deelden, de prachtige foto's die jullie plaatsten en ook voor de lieve, gezellige en humoristische reacties die jullie op mijn blog achter lieten.

Ik wens iedereen een bijzonder mooi, gezond en liefdevol 2012 toe!








Wij hebben oudejaarsavond met 12 man in de Efteling gevierd, ik zal even heel eerlijk vertellen hoe het is geweest.
Het was leuk en gezellig maaaaaar dit was eens maar nooit meer.
Het was zo ontzettend druk, alle kaarten waren uitverkocht en dat was te merken ook. Op de heenweg stonden we al in de file en voor alle attracties stonden we weer in de file. Wachttijden tussen de 40 en de 75 minuten, het leek wel hoogzomer zo druk.
Van zeven tot twaalf uur is echt veel te kort om nog wat attracties mee te kunnen pakken. En met 12 man in het donker ben je constant aan het tellen of iedereen er nog wel is, zeker in het sprookjesbos, wat je in het donker beter spookjesbos kan noemen.
De gratis oliebol was niet te eten en van de champagne trok je gezicht alle kanten op zo wrang, nou ben ik niet zo'n oliebollen eter en al zeker geen drinker dus daar kan het ook aan gelegen hebben hoor hihi maar de mensen om mij heen hoorde ik het zelfde zeggen.
Maar we zijn toch nog in onze favoriet de Droomvlucht geweest en ik heb voor het eerst kennis gemaakt met Joris en de Draak, whaaaah wat gaat die snel, ik kwam helemaal los van mijn stoel, schor van het gillen en hartkloppingen bij aankomst.
Het was wel heel bijzonder om met zoveel mensen de laatste minuut voor 12 uur af te tellen.
Het vuurwerk was mooi maar een beetje gewoontjes, het kwam ook een beetje laat opgang en er zat veel tijd tussen, niet echt professioneel dus.
En toen wilde alle ruim 30.000 bezoekers tegelijk naar huis en daar wisten de parkeerwachters dus geen raad mee, die bleven van ellende in een groepje aan de kant staan er stond er zelfs een te huilen die was uitgescholden door een van die tokkie families.
Voor 12 uur heerst er nog een wij gevoel in de Efteling en krijg je nieuwjaarszoenen van wild vreemde mensen maar na 12 uur op het parkeerterrein is het weer iedereen voor zich.
Echt muurvast stond het, uiteindelijk hebben we er een uur over gedaan om het terrein af te komen.
Maar goed ik ga er niet verder over lopen zeuren, het was wel een hele aparte ervaring.
Eind van dit jaar gaan we weer gewoon met een groep bij iemand thuis oud en nieuw vieren met spelletjes en lekkere hapjes, en dat is ook leuk.
(foto's van het net, die van mij waren mislukt)










Ondanks dat we deze week alle drie nog vakantie hebben was ik vandaag alleen thuis en dat vond ik eigenlijk wel even lekker. Zo kon ik even rustig de kerstboom opruimen, het huis een beetje schoonmaken, met mijn vriendin naar de markt, de hobbywinkel en de kringloop gaan en.... een nieuw project starten.
5 meter stof, 3 meter kant en 9 meter biaisband, ra ra ra wat wordt dit?
Haha, ik laat het wel zien als het klaar is.


Monday, December 5, 2011

Kerst-Give away

Tijdens het kopen van de sint en kerst cadeau's verdwenen er zomaar wat extra dingetjes in mijn winkel mandje die ik graag cadeau wil geven als blijk van waardering voor al jullie lieve reactie's en bezoekjes.
December is tenslotte de cadeautjes maand en iets weg geven is natuurlijk altijd leuk.


Wat zit er in het pakket:
Deel 1 en 2 van Daphne's Diary,
Kerstballetjes om in de kerststemming te komen,
Een paar lichtjes voor de sfeer,
Iets om op te drinken,
En wat lekkers voor daarbij.
Eigenlijk dus gewoon het dienblad met alles erop en de twee tijdschriften bij elkaar.

Wil jij dit "momentje voor jezelf kerstpakket" winnen doe dan gezellig mee!
Laat een reactie achter onder deze post en geef aan dat je mee wilt doen.
Natuurlijk vind ik het leuk als je volger bent of wordt maar dat is niet noodzakelijk.
Ook een foto met link op je blog mag maar hoeft niet. (zonder eigen blog mag je natuurlijk ook mee doen)
Je kan je eventueel ook via de mail aanmelden (sldewinter@planet.nl)

Deze Kerst- Give away loopt tot en met 14 dec, de winnaar heeft dan het pakket nog voor de kerst in huis.


Monday, November 28, 2011

Adventskalender

Vorige week kwam ik in een mapje in mijn computer de mooie nostalgische adventsplaatjes tegen die Sonja (seizoentje) vorig jaar in december elke dag op haar blog plaatste.
Ook de foto van de adventskalender die Heidi vorig jaar weg gaf had ik bewaard.
Nou zijn deze ideeën TE leuk om niets mee te doen dus ik besloot om ze te combineren en aan de slag te gaan.

Ik spoot een oude (gammele) lijst wit, zonder hem eerst te ontvetten en op te schuren dus helemaal mooi is het niet geworden.
Ik liet mijn man een plaatje mdf op maat zagen en dat deed hij met lichte tegenzin.
Op de achterkant van het plaatje mdf maakte ik een mooie verdeling en boorde alvast 24 gaatjes (wat later makkelijk is voor het bevestigen van de schroefjes).
Daar overheen plakte ik met dubbelzijdigtape een stuk grijs linnen van Ikea (Aina).
Doordat ik de gaatje voorgeboord had kon ik door van achter naar voor een naald door de buitenste gaatjes te steken precies bepalen waar ik het kant wilde hebben.
Het kantje plakte ik vast met textiellijm.
Ik schroefde de ieni mini schroefjes vast (wat niet geheel geluidloos van mijn kant ging).
Op de computer verkleinde ik de nostalgische kerst afbeeldingen van Sonja zodat ze allemaal de zelfde grootte kregen en drukte ze af op ietsjes dikker papier.
Mocht je printer daar niet wild enthousiast van worden (zoals de mijne) dan gaat dat het makkelijkst als je 4 afbeeldingen (2 om 2) afdrukt op gewoon A4 papier en daar overheen een stukje papier met plakband plakt en dan nog een keer afdrukt (niet tegen je man vertellen dat dit heel veel inkt kost hihi).
Die afbeeldingen knip of snij je uit met aan de bovenkant 1 cm extra en de linker en rechter bovenhoek snij je ook af zodat er een label ontstaat.
Daarna bewerkte ik de randjes met inkt en maakte een gaatje in de bovenkant.
In die gaatjes wilde ik van die mooie oogjes bevestigen (eyelets) maar dat is een te lang verhaal om te vertellen waarom die er nu niet in zitten.
Het takje brak ik van een boom uit de tuin (sorry boom) en die maakte ik weer vast door ook weer gaatjes door het hout te boren.
Als finishing touch maakte ik daar nog een plaatje met DECEMBER aan vast (lettertype, Parchment)
Oh ja vergeet ik nog bijna het doosje... dat doosje maakte ik om de kaartjes in op te bergen.
Sonja heeft afgelopen weekend de plaatjes weer opnieuw gepubliceerd dus mocht je ook interesse hebben!!!!

Mochten jullie nog aanwezig zijn na dit lange verhaal, dan volgen hier de foto's van het resultaat.


Nu ga ik snel de kaartjes in het doosje stoppen het is natuurlijk wel de bedoeling dat we op 1 december pas beginnen.

Tuesday, October 18, 2011

Pikant corsetzakje en een give away gewonnen

Dat ik fan ben van de creaties van Loesje (Nelleke) zal inmiddels niemand ontgaan zijn denk ik.
Gisteravond om half 11 zag ik dat ze weer een nieuwe "Zo maak je het" post op haar tutorialblog had staan en ik kon alleen maar denken... "Ooow waarom zit er nou hele nacht tussen voordat ik er aan kan beginnen".
Ik was meteen weer helemaal weg van het corsetzakje en ben vandaag dan ook meteen begonnen en na iets meer dan een uur was hij klaar.
Kon alleen niet van die corsetklipjes vinden in mijn naaidoos daarom heb ik er maar zolang twee bretelklips aan vast gemaakt. Deze zijn nog van mijn opa geweest die droeg zolang als ik me kan herinneren altijd van die grijze bretels over zijn dikke buik.
Als ik weer naar mijn moeder ga zal ik eens tussen haar naaispullen gaan neuzen daar vind ik vast nog wel een paar echte corsetklipjes.
Nelleke bedankt weer voor het leuke idee!

De bovenkant van het patroon heb ik ietsje aangepast aan het model van het klerenhangertje. 

En nou ontdekte ik gisteravond laat ook nog eens dat ik deze super leuke give away bij Gerrie van Cozy home gewonnen heb, wat een bofbips ben ik toch weer!
En dan zal je altijd net zien... wilde ik mijn adres doormailen krijg ik telkens een foutmelding als ik op mijn outlook klik maar ik geloof dat het me nu toch nog gelukt is op een mail te sturen.
Gerrie alvast bedankt en Kevin natuurlijk ook omdat hij mijn lootje uit de terrine trok.


Bij ons hier is gister de herfstvakantie begonnen en na een beetje onderhandelen op mijn werk is het me gelukt om een weekje vrij te krijgen.
Nou was het alweer heel lang geleden dat ik bij mijn vriendin in Brabant ben geweest dus gaan mijn dochter en ik daar morgen voor een paar dagen heen.
Zoals gewoonlijk neem ik weer iets zelfgemaakts voor haar mee en dit keer is het een kaarsendoosje geworden, ik hoop dat ze hem leuk vind!

Dit engelenplaatje heb ik gebruikt voor het achterdeel, alleen heb ik de kleur iets aan het papier van Pion design aangepast.

En speciaal voor de gene die nog wil gaan stoeien met een afdrukje föhnen op een kaars... dit was de afbeelding die ik wilde gaan gebruiken, als ik weer terug ben uit Brabant ga ik het proberen met servetjes, misschien dat me dat beter afgaat.
Nu ga ik snel nog even mijn logeertas inpakken.
Tot volgende week! 

Sunday, July 24, 2011

Weer wat afgemaakt

Ik mag weer wat wegstrepen van het lijstje met dingen die ik nog af wilde maken.

Op de blog van Nelleke "Loesje maakt van niets tot iets" kwam ik deze tutorial tegen en was direct verkocht.
Je hebt helemaal niet zo veel nodig en het is zo klaar, nou ja het zou snel klaar kunnen zijn, maar niet als je Saskia heet want dan begin je tussen door gewoon aan nog wat andere dingen.

Hij staat nu nog even in de woonkamer op mijn buikkastje maar ik denk dat hij binnenkort naar het toilet verhuisd of naar mijn hobby kamer of.... ik maak er gewoon nog één.

Nelleke, ik wil je heel erg bedanken voor deze ontzettend leuke tutorial en ik kijk nu al uit naar de volgende. Ik ben al kantjes en kleedjes aan het verzamelen voor het mutsje.

Ik ben gek op nostalgische afbeeldingen maar dit is toch wel een van mijn favoriete.

En deze vind ik ook zo lief, heb nog even getwijfeld om ze allebei te gebruiken.

Deze bloemen zijn voor iedereen die ook niet vrolijk wordt van dit weer.
Mijn jongste dochter kreeg de roze van ons en de witte van mijn oudste dochter na de afscheidsmusical van groep 8 afgelopen donderdag.
Ze is nu een week logeren in Brabant dus ik kan ze met een gerust hart met jullie delen, ze mist ze toch niet haha.

Tja, wat moet je nou doen met dit weer, als je geen zin hebt om binnen te blijven zitten...
Er blijft zo weinig over om te doen als het zondag is en het ook nog regent.
Wij hebben besloten om straks naar De Landelijke Boerderij in Zuid-oost Beemster te gaan.
José is tot 16.00 uur open dus als je niets te doen hebt....